آموزش آشپزی

آموزش آشپزی,آموزش آشپزی تصویری,آموزش آشپزی ایرانی,آموزش آشپزی بین المللی

آموزش آشپزی

آموزش آشپزی,آموزش آشپزی تصویری,آموزش آشپزی ایرانی,آموزش آشپزی بین المللی

آموزش آشپزی,آموزش آشپزی تصویری,آموزش آشپزی ایرانی,آموزش آشپزی بین المللی,آموزش آشپزی جواد جوادی,آموزش آشپزی با زودپز,آموزش آشپزی ویدیویی,آموزش آشپزی با سولاردام ال جی,آموزش آشپزی با بخارپز,آموزش آشپزی با تصویر,اموزش اشپزی تصویری تبیان,آموزش آشپزی تصویری مرحله به مرحله
بایگانی
آخرین مطالب
يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷ ب.ظ

طرز تهیه خورش گل کلم

طرز تهیه خورش گل کلم

خورش گل کلم یک کدام از گونه های خورش های خوشمزه اهل ایران است که می‌توانید آنرا نظیر غذاهایی مانند کوکو گل کلم در پاییز که گل کلم در بازار موجود هست طبخ نمایید . این خورش خوشمزه را می‌توانید به ذوق و سلیقه خویش با گوشت یا این که مرغ تنظیم نمائید .
در‌این یادگرفتن بی نقص ترین روش شیوه تنظیم خورش گل کلم را مهیا کرده ایم . با مواد اضطراری ذکر شده در‌این امر آشپزی می‌توانید برای ۴ نفر خورش گل کلم تنظیم فرمایید . با امر پخت و طریق تنظیم خورش گل کلم با لرن فود همراه باشید .

مواد لازم خورش گل کلم
گل کلم کوچک ۱ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آبغوره ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
نمک ، فلفل ، زردچوبه و دارچین به اندازه کافی

طرز تهیه خورش گل کلم با گوشت چرخ کرده

ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی نخ نما خرد فرمایید بعد به همراه کمی روغن مایع باطن یک قابلمه مطلوب تفت دهید تا پیاز قابل انعطاف شود . به‌دنبال یه خرده زردچوبه طولانی تر فرمائید و تفت دهید تا با پیاز یکپارچه شود .

اکنون گوشت خورشتی را نظیر خورش قیمه خرد نمائید و به قابلمه بیشتر نمائید . گوشت را به حدی تفت دهید که رنگش تغییر و تحول نماید آن‌گاه رب گوجه خارجی را به همراه پاره ای فلفل سیاه و دارچین به قابلمه بیش تر نمایید و یه خرده تفت دهید .

بعداز این که رب گوجه خارجی نیز سرخ شد یکسری استکان آب بیش تر فرمائید و اذن دهید گوشت بپزد . درحال حاضر به سراغ گل کلم بروید و آنرا خرد نمایید و با پاره ای روغن تفت دهید تا گل کلم ها دارای انسجام شوند و وقتی که در خورش ریختید له نشوند .

طاقت فرمائید تا گوشت به صورت بی نقص بپزد آنگاه گل کلم ها را به همراه نمک و آبغوره به خورش بیش تر فرمائید . بعد از این‌که گل کلم را طولانی تر کردید اذن ندهید خورش برهه زمانی متعددی روی حرارت بماند زیرا گل کلم ها له می گردند . در پایان خورش را با برنج سرو فرمایید .

اعتنا داشته باشید که طولانی شدن زمان پخت این خورش به دلیل استفاده از گوشت خورشتی در آن است. چنانچه از مرغ برای تهیه این غذا استفاده نمایید زمان آماده سازی آن کمتر خواهد بود.

 

مرجع :http://learnfood.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4-%da%af%d9%84-%da%a9%d9%84%d9%85/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی